Friday, December 20, 2013

Typing Madness

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

Did you guys notice that how important to master in typing?
yes..typing... on your keyboard..
Did you ever try to test your speed of typing?

Lets try to take one paragraph..
yes..yes..enough for one paragraph
Set the time on your stopwatch for one minutes

And............
lets us see how many words that you can get in one minutes.
Lets make it as habit or exercise that in away can improve your typing skills
Happy Working people.


Have a Nice Day 

English Communications

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =) 

Well said that how important English nowadays
But i itself doesn't master this language very well..
I just existing in this post is actually to tell that English is one of the main language that people use in working environment..

Nahhh..here you go..
Its like popcorn for me sometimes to answer all those question
But bare in mind, you can overcome this problem if you do a lot of exercise
And the important is that you need to be confidence and know the tactic of answering those difficult question.  

Interview for me is where you need to promote what you have
Especially for those who is their education background is required English as their main language to communicate
Sometimes i does feel so shy whenever i cant communicate well with my colleague
But i do talk in broken English, but always take note that it will be fine if you does this but not in the long term dude =)

Working environment can play important role to improve this language as you may use it daily =)
just imagine that you leaving in UK for example,  definitely no Malay words will come out from your mouth
Thus its apply the same methods here, feel free to talk to everyone and InsyaAllah it will working guys.

Gently reminder for me too

Have a nice Day Lovely 

Sunday, October 27, 2013

Lazy or Lack of Time?

Nak Baca Kena Bismillah dulu =)

lately surrounding hidup chombee dipenuhi oleh dugaan
haaa..drama sungguh..
dak aiiihhh bukan la masalah apa sangat..
besalah dah nama pun hidup

actually...ekcelli la yang nak cerita ni is how to adapt dengan situation bila stress ni
sometimes people use take so granted for those is important.
xpun..dok bertangguh keja..adoiii chombee pun ada masalah yang sama
tapi.. we need.. and have to push our self up to the limit
insyaallah...semua keja mesti bergerak

MALAS la sebenarnya punca kan...
well chombee rasa kita kena ubah konsep skit la
pa kata..benda yang malas tu kita anggap sesuatu yg menyeronokkan
contoh nak bagi mai.. benda yang melibatkan entertainment.. or anything yang kena dengan minat
mesti hampa lajuuu ja kan..
so konsep dia sama ja...

chombee pun tujukan nasihat ni kat batang hidung chombee sendiri
pasai pa..selalu sangat dok bertangguh keja...semua dok jadi delay..
tapi bila dah ubah skit perangai, rasa seronok sebab semua benda dah setle..

Jadi kita ubah..bukan la tidak cukup masa menjadi punca utama..
tapi sifat bertangguh dan malas itu punca kita ketinggalan..

have a nice day dude 


Friday, August 23, 2013

Danielle Bradbery

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)
 
After so long...
I might think to not update bout the outdated story of me
plus...
x da yang interesting pun
noted (after I have a valid story to be share with ) hehe
 
 
BUT.. BUT...
I have something that I should & need to share with u guys
this could be one of the symptom towards me whenever I am
obsess towards something that I love the most..
 
Ok chill lah...
everybody knows bout the winner of the voice 4
 
 
 
DANIELLE BRADBERY
 
 
I could say that she use to have a nice voice
keep repeating the song she sang is my activity now...
ok..
maybe until I memorize those lyrics than only I switch to another song
 
until now..
 
enjoy listening people
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Thursday, June 13, 2013

Personal Loan

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

i only have less than an hour then i have to cauuu and go for class 
(tired but i need to keep the spirit)
what a class marathon i have over this semester 
sokayyyy..

before online
 (in a lab-sometimes library)...
walking through campus walkaway..buying some tidbits 
linger around campus...thinking of doing some revision..tutorial
bla..bla..(not nice this words kan)
planning to do something that give me benefit
and..
TADAAAAaaa
 and i reach here
in front of PC..

online

the first thing i did is!
open my FB..ok2 facebook (awat yg rajin pakai short form ja nih)
i saw somebody update his new gadget..
wahh...awesome..
no.. i don't get jealous..
because i know where this person used to get the source of his income
the money...haayoo..sokayy ur secret in my pocket..

ok2...open up youtube..search for a song
eh..so many link..ok this song..
eh...no..no that song la...
ok...i have a song that accompany me updating the blog..

continued 

thinking of this fren...
careful..
chombee got doing some LOAN..
u know that PTPTN?
its a loan for study
later chombee will pay back plus with the interest..


oh my!!
 ( baca dengan terkejut )
going for my last class..
last class for today at 6pm
u know what..this is not cool \ because i need to skip my gym time
(ok i have chocolate in my hand) tipu je diet..tampar muka sendiri.


have a nice day..








  

Wednesday, June 12, 2013

Barely Supermommy

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

well basically me ada dekat campus and i was escape from everybody bcoz no mood for today (cewahhh)
no lahhh.. but occasionally we does have that feeling kan..
so i choose to be alone..
besides being alone ( crinkle my nose) feeling2 with sentimental song...study skit2 (study pun x masuk otak sekarang) no..no..not good..
i bought cool blog konon nak brain freeze bcos its hot outside nowadays...  and doing my things done

actually motif for today is to share somebody's blog which i think her blog is well recommended to be layannn
very informative...the story that she used to tell is well organize.. u know why?? because she is good in writing
she is Dr.Halina...(yes!! that Dr.Halina laaa) 
check this out later barelysupermommy.com


apparently i was addicted to her blog
even sometimes i cant' wait for the latest update from her...
more important is that..her English is very good... 
so..(winking face) 

until now...
bubye...

Sunday, June 9, 2013

Twisties... Pringggg Sound plz come forward

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

its been so long that i never sharpen my poor skill of writing (getting worst sometimes)
well actually..me got something that is really3 burden inside my otak
which is a very2 stressful semester for me and my bf bff & so forth ( i don't care)
i tried to figure out what am i suppose to do?

was it called DUGAAN?? at the end of my final laps?
so much of challenge..and i was like loosing my brilliant idea.. whut?! since when i ada idea bernas ni..
come on!  chombee always like to do some magic...
magic do come at the enddddd of the semester.. 

but as for now..i need to fixed certain things so that at the end of the day..i can just pringggg the magic as simple as that..
oraite pringgg is some sort of sound that i love to do..its annoying sometimes but apparently i love that.. 
i pray a lot for my final semester.. family motivate me a lot..so do u guys bloggers...

Monday, April 22, 2013

Kenapa...

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

kenapa...artis kalau dorg post gambar je mesti ramai yang suka..
yela...sebab dorg plays dorg punya role as public figure

kenapa kita..yang normal person ni suke sgt tiru apa yg artis buat?
lorhhh biala dah dia suka kan...means dia ambik ilham tu dr retis2 kesayangan dorg
artis suka sgt menggunakan "social networking" ni as dorg punya medium nak meMARKETINGkan diri dorg sebenrnya
kalau dorg letak gambar belacan skalipun..org tetap bg respon..kannnnnnnnnn

#agaknya kalau chombee buh gambar belacan..ntah apa la responnyer..

so..kenapa kita nak meniru berlebih2 an sedangkan kita tau artis..they are trying to market dorg punya diri...
nak keep in touch with their fans...
(okeyhh ni opinion chombee je)

apa2 pun... 
each of us have a right untuk buat apa saja
it just that...kena la tgk pada tempatnya 

#harininakmakanapaea#fikirnakletakgambardalamfb

if you ever know.. my bad

Nak baca kena Bismillah Dulu =)

if you ever know that...
i am suffering day by day...
if i ever know that..
you are suffering more than me..

if you ever know that..
how i miss you...
if i ever know that..
you are missing me more than i know


if you ever know that...
i hate being like this..
and if i ever know that
you are trying to fix it

but.. im just keep on assuming that you never take the step..
i was wrong....

i was wrong in many things 
i trying to fix..but i couldn't
i was weak while i'm strong
i promise something that 
someday..sometimes 
somebody will come 
and look for you...


#memoryme


Wednesday, April 17, 2013

FIX YOU

nak nyanyi pun kena bismillah dulu =)



When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse


Light will guide you home
And ignite your bones
And i will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth 

Lights will guide you home
And ignite your bones
And i will try to fix you

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
tears stream down your face
And I....

Tears stream down your face
I promise you i will learn from my mistakes
Tears stream down your face
And I...

Light will guide you home
And ignite your bones
And i will try to fix you

#maybe this song is too slow..but its actually means everything 


Monday, April 8, 2013

When we in Genting

nak Baca kena Bismillah Dulu =)

haaa...
suddenly chombee rindu moment berholiday dgn kawan2
actually this is the second successful holiday
senang kata..apa yg plan alhamdulillah menjadi...
plan..bajet..jalan =)

so..chombee share skit a few picture
a picture is worth a thousand words...
weee...

Budak gila kuasa 

selalu romatika je dorg ni

budak gila on ur right 

weeeeeeeeeee

tgk..bdk gila kuasa..makan pun xnk duduk dgn org lain

muka menggigil..haha lapaq ea

pasrah..ni gara2 sejuk

view from bilik..wahhhh

at last picture of my big family
gila kuasa plus my roomate..arghhh

# daaaa...next holiday..(thinking)

Tuesday, April 2, 2013

Baby..Baby..Baby oooooooo


Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)



Short Entry 
.
.
.
.
..
Short Entry 

Introducing you to Syed Aryan Zikry Syed Noor Leesyam

nothing much...he is my cousin
maybe i need to sing a song for him
Baby..baby..baby...ooooooooooo


# baby one day
amin

mama mia..

Nak Baca Kena Bismillah dulu =)


weeeee..
Alhamdulillah..Alhamdulillah
Relationship Dengan Mamu dah up lagi..
4 TAHUN dahh

Pejam Celik Pejam Celik..waduh cliche nyer ayat
chombee xda la excited nak keep counting on and on
tapi sometimes bila calendar tu dah pop up those special day ni
macam berbunga2 hati

Febuari its mine
March for him
April for us 

hahaha..maybe we are meant to married on MEI? 
owh no..not again..
straight sangat tu..kan

This year x terdaya la nak sambut 
masing-masing jauh & busy
krek3 
xpa..sokayyy insyaallah masa banyak lagi

4 tahun punya crita chombee sambung lain kali naaa
banyak lagi ni keja nak buat
(gagah update time keja) memang pulunnn

weeee..me dengan mamu

# not my type nak manja2
but for this time...i admit i really miss u
daaaaa

Monday, March 11, 2013

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)
ni la tempat praktikal chombee




Sangat comel melihat gelagat orang ditempat kerja (ok…jakun kejap)
Bukan x biasa bekerja..Cuma ragam manusia ni mcm2...
Yang baik, best la..yang a bit berlagak..eh x, bkn gitu maksudnya..
Maybe jenis org pendiam..

Yang suka buat ketupat (mengutuk) lain pula critanya…mcm2 bunyi
Bunyi tikus, bunyi ular semua ada..
X ketinggalan.. yang suka dok buat business..
Uiiihh meriah sungguh..semua yg jual tu semua yg terhebat la..
(Bagi la semangat skit)

Dalam diam2..FB, TWITTER, BLOG, ONLINE SHOPPING pun..dah menjadi perkara biasa
Masuk kerja..buka and fesbuking dulu..twittering dulu..wahhh
Kelas org kje zaman sekarang
(cmner la kan performance kje)
Helo…dorg ni buat kerja ok…tip top ok..
As long as kena pandai seimbang la

Observe je kje chombee sepanjang praktikal ni
Dah minggu ke 4
Dah sebulan lebih..
Boleh ke chombee adapt dengan tempat ni kalau nk jadikan tempat kerja tetap?

Thursday, March 7, 2013

UNIKL MSI

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

nak tau x...
bukan xdak semangat nak bekerja

T
A
P
I
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
bukan la berstatus pekerja tetap lagi
hanya dok berpraktikal lagi
duit pun tarak =) ok2 *chill la*

xpe pengalaman tu penting
BTW..chombee praktikal kat UNIKL MSI

Alhamdulillah staff & students semua sempoiiii
Alhamdulillah juga dapat boss & staff yang sangat memahami =)
ok lah..nanti chombee update lagi pasal unikl ni =)


# sesiapa nak masuk unikl tu..
apply la...dah buka dalam online 
=)

TUDUNG

Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)


Agak lama terbuku tak diluahkan.. aicehhh 
today..
adoi lagu mana nak habaq pun x reti

sat lagi orang salah faham...
isu tudung ni sangat la sensitif..
kita ni boleh menasihati..& chombee sangat xkisah pun kalau ditegur *chill*
sebab chombee boleh telan semua benda..

CUMA..
chombee ni dok heran, yang menegur tu pun x betoi, 


ni ketam..dia jalan senget =)
ni anak ketam..dia ikut mak dia jalan senget gak =P

xngape..orang nasihat,kita ambik la (muka seyes nih)

KENAPA:


  • orang yang xpakai tudung tu nampak sangat jahat?
  • orang yang x pakai tudung tu sangat hina?
  • orang yang xpakai tudung tu x sembahyang?
  • orang yang xpakai tudung tu x baca Al-Quran?
  • orang yang xpakai tudung tu x masuk masjid?
adoi...kalau nk list out banyak sangat la....
yang penting kita jangan nilai seseorang tu pada luaran saja tau
yang ditegur kena la ambil sebagai panduan..yang menegur kena la pandai menegur...
DAN....
pasti kan yang menegur tu x macam ketam hihihi =) *chill k*


#saya chombee xpakai tudung lagi
insyaallah...saya mmg buat apa yang wajib itu..
sampai masa saya pasti berhijab & pastikan xda yang terbuka &ketat mcm u..upsss
nasihat & panduan saja jadikan amalan
terima kasih =)
















Tuesday, January 22, 2013

Nak baca Kena Bismillah Dulu =)

MOVE ON...

apakah tu? 
nindia nak  habaq mai...
kalau la move on ni chombee narrow down towards relationship 
bermakna kata (hat laki ni dgn pompuan ni dah putuihhh la kan, bhsa bdk2 clash3 ^_^ )
so each of them ni kalau msg2 dah boleh terima keadaan sebegini
makna kata depa dh move on

move on ni juga kdg2 di salah ertikan oleh segelintir..
(kalau x kacau telinga chombee xpa la jugakkkk )
ni hang dok kata move on berjuta2 kali tapi dok lagu tu ja...adoiii 
(control chombee...control)

Chombee ni x reti nak bermadah berhelah...
ayat tungging langgang..
tapi nak cerita mai kat hampa juga (jadikan panduan)

CIRI2 Perempuan yang Move On Sebab Ada Pengganti
  • Adoiii mudah sungguh aihhh...kalau dulu asyik dok begging for luv, sekarang xpayah dah aihhh, dah move on.. nuhhh dok ada hat baru melayan (cuba dok lonely, ada akai nak move on? xdapekkk la)
  • Hat lama ni dok rasa mcm x bawa makna dah la...( you go away..i can live without u) amboi2 makcikkkk..suka.. yang dulu wangi jadi busuk dah la
  • dah x kisah kalau nak bergaduh (dulu time x move on laki maki #$%^, yang tula hang telan, pasai takut terlepas)
  • aishhh byk lagi aihhh, xlarat type la ciri2 ni
Bukan la chombee nak sebelahkan mana2 pihak, nanti jadi bias =)
tapi ni dari sudut pandangan chombee pd sekeliling..its same goes to lelaki..sama ja...2x5
hang salah..aku pun salah
mcm tu la crita dia

#bukan pendengar setia
 
 
Nak Baca Kena Bismillah Dulu =)

It seems that almost 3 month i haven't update my blog 
(ni common statement org yg dok buat blog kan) 
konon baru buka blog sendiri setlah sekian lama, & konon bersawang (celah mana sawang?)
( to me) podahh la..chombee ni bukan kaki update sgt pun...
saja nak buat ramai skit..ada isu ada la update kannnn 

dlm2 org dok sibuk nak exam..chombee ni konon nak buang sawang skit la kat blog
(fuhhh3...retuk skit pc, keyboard & mouse) line clear...bersih!

asal nak exam ja baru nak update
bkn apa...nak hilang semak kepala skit..
kalau nak habaq kata ambik 6 subject org kata celah gigi ja
tapi azab dia...nauzubillah
what to do?? Jalan yg chombee pilih
HADAP...

bercakap pasai hadap ni...
chombee semester ni dok hadap byk sgt masalah
bia pi la byk mana pun...terpaksa la telan seketoi2..
masalah pun kalau terlalu byk dok telan dia jadi sebu perut jgk..
org lain pun kalau asyik dok layan masalah kita pun depa cemuihhh (bosan) 

secara kanklusi nya..
chombee nak habaq mai ni
yang bermasalah atau pendengaq masalah, pandai2 la nak handle
yang pencerita ni pun..pada2 la bercerita (org lain jg ada masalah depa)
yang bermasalah pula, jgn la pendam sorg2..apa yg boleh share kita share
TAPI..pendek kata bia berpada2 okehh

#coolblog white coffee 



 

 

 

 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...